Linia i Samaya

Sześcioletni Kyabje Sengdrak Rinpocze wraz z innymi młodymi tulku otrzymuje inicjacje

28 maja 2012 /tłum. ze strony J.Ś. Gyalwang Drukpy www.drukpa.org

To jest najbardziej święty miesiąc księżycowy w roku. Rozpoczął się 7 dni temu, a dzisiaj przypada uświęcona rocznica urodzin Buddy Shakyamuniego. Zalecam moim wszystkim przyjaciołom i studentom utrzymywanie pozytywnego umysłu, wykonywanie i mówienie pozytywnych rzeczy. Urodziny oznaczają nowy początek, dlaczego nie mielibyśmy wziąć tej okazji do „zrestartowania” siebie.

Jak zapewne wiecie, mam teraz przy sobie wiele moich duchowych dzieci, tu w Druk Amitabha Mountain. Jako lider naszej starożytnej linii mam obowiązek przekazywać duchowe dziedzictwo, nauki i błogosławieństwa linii młodej generacji nauczycieli. Najmłodszy z nich ma około 5 czy 6 lat. Za każdym razem gdy widzę te moje młode dzieci zyskuję nadzieję co do naszej przyszłości i uważam, że moją nieustanną odpowiedzialnością jest troszczenie się o nich, szczególnie w duchowym sensie, tak jak drogocenni i ukochani guru troszczyli się o mnie. Mam nadzieję i modlę się o to, abym zawsze był w stanie strzec czystości naszej linii, ze względu na nasze przyszłe generacje nauczycieli by były pożyteczne dla wszystkich istot które nawiążą z nimi kontakt. Przecież czwarty Drukpa, Kunkhyen Pema Karpo, rozmyślnie dodał „r” do „Kagyud” aby zagwarantować że jego przyszłe generacje będą pamiętać że nasza linia jest „Kargyud” czyli „Białą lub Czystą Linią”. Niestety w tamtych czasach nie przewidział, że z powodu silnego wpływu języka angielskiego i innych obcych języków, współcześni ludzie nie zauważają różnicy pomiędzy "Kagyud" i "Kargyud", oba dżwięki brzmią tak samo i nie jest to ważne. Co do mnie, to muszę powiedzieć że jest to bardzo ważne. Pomimo iż zawsze mówimy że etykietki nie są ważne, to jednak we współczesnym świecie gdzie marki stają się tak ważne, jeśli oznaczymy się nieprawidłową lub błędnie zapisaną etykietką to nasza linia w końcu przestanie istnieć. Aby utrzymać to wszystko w prostocie, czystości i przejrzystości zdecydowałem wiele lat temu, aby nasze zgromadzenie Smoka nazwać „Linią Drukpa” , po prostu abyśmy dostroili się dokładnie i ściśle do drogocennej czystości naszej linii. Ci którzy się z tym zgadzają mogą podążać, a ci co nie, to jest to wolny świat, bez zobowiązań. To tylko samsaryczna gra.

Wiele osób jest zdziwionych, dlaczego utrzymanie czystości linii jest tak ważne dla nas, dzierżawców linii Wadżrajany. Gdy wyobrazimy sobie dzierżawcę linii jako wazę lub zbiornik i wyobrazimy sobie że jest on zanieczyszczony, to jakkolwiek drogocenny nektar Linii Dharmy nalano by do środka, to też zostałby zanieczyszczony. Nawet jeśli kolejny zbiornik jest całkowicie czysty to zanieczyszczony nektar z pierwszego zbiornika zanieczyści kolejny zbiornik. Kiedy linia jest skażona oznacza to że błogosławieństwo zostało przerwane. I nie ma znaczenia jak wielki jest aktualny guru, błogosławieństwo zostało przerwane. Dlatego też jako dzierżawcy linii mamy wielką odpowiedzialność zabezpieczać aby zarówno zbiornik jak i nektar nie zostały skażone. To jest również powodem dlaczego wielu z nas daje wiele przekazów i nauk z term czyli ukrytych skarbów, świeżych i na nowo odkrytych. Od Guru Padmasambhawy czy innych praojców jak Rechungpa poprzez skarby umysłu czy skarby przedmioty do naszych guru, a potem do nas, linia nie jest długa i dlatego ryzyko że zostanie zanieczyszczona jest znacznie mniejsze. Tak długo jak my jako dzierżawcy linii jesteśmy zdeterminowani aby utrzymywać w czystości naszą motywację, powinniśmy być w stanie przekazać linię bardzo czystą naszym następnym generacjom.

Wielu z nas komponuje nowe modlitwy, starając się w najlepszy sposób zresetować błogosławieństwa linii. Ponieważ guru są ważnymi naczyniami z których otrzymujecie nektar błogosławieństw, waszym obowiązkiem jako studentów i wyznawców jest sprawdzenie czy guru i ich linie są czyste czy nie. W końcu to dotyczy waszego oświecenia i to wy musicie się o to troszczyć. To wasza praca, sprawdzać i testować. Nie oddawajcie tego prawa poprzez bycie ślepym wyznawcą. Zawsze powtarzam swoim przyjaciołom i studentom, że najważniejsze jest sprawdzenie czy nauczyciele utrzymują swoje samaya, czy nie złamali więzi i związków z mandalami swoich guru. Nie można otrzymać całkowitego i pełnego błogosławieństwa z linii i od nauczycieli gdy więzi są złamane. Chyba że traktujesz to jak grę, oświecenie jako nieważne dla ciebie a pełen oddania związek jak romantyczną przygodą a nie poważną sprawą życia i śmierci, to oczywiście wolno ci robić wszystko co chcesz. Duchowa ścieżka oznacza ścieżkę ku oświeceniu, oświecenie oznacza wyzwolenie z cierpień samsary. Jeśli nie cieszy nas cierpienie, to myślę że lepiej skierujmy się ku oświeceniu dla pożytku wszystkich istot. To spowoduje że nasze życie stanie się owocne i pełne znaczenia.

„Samaya” to duchowy związek o jakim mówię. Jest to naprawdę poważne ślubowanie. Jest dawane wszystkim studentom i uczniom jacy są w mandali w czasie inicjacji. Obecnie, zwykle bardzo rzadko dajemy poważne praktyki samaya świeckim praktykującym, ale wśród Tulku jest to niezbędne i ważne nałożenie więzów. Guru, on czy ona gdy są autentycznym Guru, mogą cierpieć z powodu poważnych chorób, a nawet umrzeć jeśli nałożone więzi nie są utrzymywane dobrze i harmonijnie pośród jego lub jej bliskich studentów i uczniów. Najważniejszym kluczem tutaj jest harmonia. To dlatego zawsze mówimy, że kiedy - po przejściu wszystkich testów i prób - już stałeś się praktykującym Wadżrajanę, kiedy już przyjąłeś inicjacje razem ze swoimi Wadżra-braćmi i siostrami, unikaj obmawiania innych i przebywania z nieszlachetnymi przyjaciółmi. Musisz zawsze skupiać umysł na Dharmie i na oddaniu dla Guru. Wadżrajana jest bardzo szybką ścieżką, która prowadzi cię prosto do oświecenia lub do piekła. Nie można z niej zboczyć. Jeśli przebywasz w towarzystwie osób, które zawsze obmawiają innych Wadżra-braci i siostry, musisz unikać ich, a tak naprawdę to uciekaj od nich, jak ucieka się od szkodliwych węży. Jeśli cały czas obmawiasz innych, musisz natychmiast tego zaprzestać i to nie dlatego, że jest to niedobre dla innych, ale dlatego, że jest to niedobre dla twojej ścieżki duchowej . Będzie cię to oddalało coraz bardziej od tej wewnętrznej duchowej ścieżki, będziesz coraz dalej od twojego guru i od twojego oświecenia. Jeśli nie jesteś bardzo ciekawy tego, jak wygląda piekło, to lepiej uważaj. Prawdę mówiąc, jeśli jesteś tak bardzo żądny przygód i jeśli nie masz nic przeciwko uwięzieniu bez końca w świecie piekielnym - jesteś wolny i możesz robić wszystko, co dyktują ci twoje emocje.

Nieustannie powtarzam radę że bardzo ważne jest przebywanie w prawym i szlachetnym towarzystwie, ponieważ obecnie ludzie chętniej słuchają i podążają za swoimi przyjaciółmi niż za swoimi guru, rodzicami czy własną intuicją. W tym miesiącu Saga Dawa, modlę się abyście wszyscy zgromadzili wielu prawych i szlachetnych przyjaciół i sami stali się takimi przyjaciółmi dla innych.

InicjacjaKyabje Apho Rinpocze, Jigme Thakhe Rinpocze i 4 Rinpocze Kyabje Azong Rinpocze, Kyabje Ga Lhakhang Rinpocze, Gyalwa Lorepa, Kyabje Drukpa Yongdzin Rinpocze, Kyabje Khamdag Rinpocze, Kyabje Neuring Tulku Rinpocze, Chechok Rinpocze i Sangye Tulku RinpoczeKyabje Thuksey Rinpocze i Kyabje Kunga RinpoczeSangye Tulku Rinpocze, Kyabje Langna Rinpocze i Gyalwa DokhampaCzterech małych Rinpocze

Więcej zdjęć http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150989081744343.478954.243762574342&type=1